4. august 2010

Dekorerte teposer og bursdagskort

De siste dagene har jeg lagd ulike bursdagskort, samt dekorert et par teposer som skal gis bort som en liten ekstra gave.

Teen er løsvekt kjøpt på Søstrene Grene, og jeg har rett og slett bare dekorert den brune posen teen er i, for å gjøre den litt finere å se på :)

Stempelet er fra Whiff of joy og er fargelagt med distress ink. Ellers har jeg bare brukt mønsterpapir og noen blomster, samt blomsterbrads til lukking av posene i toppen.

Jeg hadde lyst til å prøve meg på noen nye teknikker når det gjaldt kortene, så jeg lagde et "slidekort" og et "brettekort". Første gang jeg lagde slike kort.

Slidekort
Forside


 Bakside


 Trekt ut


 Øvre del


 Nedre del
Oppskriften på dette fant jeg i Ett trykk #3 2008 (stempel og scrappeblad). Når man drar i toppen av kortet kommer både den øvre og nedre delen ut samtidig. Jeg syns dette kortet var litt vanskelig å lage ;) Glidingen inn og ut går ikke helt knirkefritt, men det blir forhåpentligvis bedre neste gang.
Stempelet jeg har fargelagt her er også fra Whiff of joy. I tillegg har jeg stemplet rundt omkring med stempler fra Stempelglede - Grunge collection, samt dekorert med blomster selvfølgelig :)

Brettekort


Dette kortet hadde jeg oppskriften til liggende på PCen, så er litt usikker på hvor den kommer fra. Stempelet er nok en gang fra Whiff of Joy. Ellers har jeg brukt kartong, diverse rester av mønsterark, samt noen blomster og halvperler.

Nå må jeg få ferdig en kake, jordbærdrøm med brownies bunn, og så er det snart tid for bursdagsselskap.

Ønsker alle som er innom en fin kveld!

1 kommentar:

Ida sa...

Fine te poser. Artig å prøve ut litt nye måtar å lage kort på kan eg tenke meg, er lett for at dei blir veldig tradisjonell.