15. august 2010

Bananmuffins

For noen uker siden lagde jeg disse muffinsene hele 3 ganger i løpet av en og samme uke, i går ble de lagd igjen :) Friske og gode muffins :) Her kommer oppskriften:

  • 150 gram smør
  • 2 dl fruktose (eller sukker)
  • 4 egg
  • 4 dl hvetemel
  • 2 ts bakepulver
  • 2 bananer
  • 1 ss sitronsaft
Smør og sukker røres hvitt, deretter has ett og ett egg oppi. Mel og bakepulver blandes sammen og has oppi. Bananene moses og blandes med sitronsaften, deretter has de i røren sammen med det andre. Med denne oppskriften blir det cirka 22 vanlige/små muffins. Jeg har halvert oppskriften de gangene jeg har lagd de. Har også lagd de med sjokoladebiter.



Det ferdige resultatet i en av de gamle kjøkkenvektene jeg har "arvet" etter mormor :)

1 kommentar:

Ida sa...

Om eg skulle ha laga slike trur eg at eg hadde hatt kokos i ;) berre banan blir litt voldsomt.