21. juli 2010

Min første iHerb-pakke

Inspirert/påvirket av flere bloggere der ute i bloggosfæren, bestilte jeg meg en liten pakke fra iHerb i slutten av juni. I slutten av forrige uke kunne jeg hente den på posten, så det tok cirka 14 dager fra jeg bestilte den. 

iHerb er en amerikansk nettbutikk som selger ulike helsekostprodukter, kosmetikk osv. 
Det jeg bestilte i første omgang var:



Goji-bærene ble bestilt mest av nysgjerrighet, har sett flere bloggere blogge om de, og ønsket å prøve de selv. Dette er soltørkede bær, som ligner litt på røde rosiner, og har vært brukt i Asia i over 2000 år. De skal ha god helseeffekt og er rike på antioksidanter.

Har ikke fått prøvd ut bærene selv ennå, kun smakt på et par som de er. 
Goji-bær kan brukes til 'alt mulig', man kan ha de i frokostblandingen, i salater og supper, i youghurten eller i bakverk man lager, slik som muffins og kjeks, man kan også brygge te på dem.


Yummi earth sukkertøyene er økologiske, de inneholder ingen kunstige tilsetningsstoffer, kun naturlige smaker fra frukt. Må si at sukkertøyene er mer enn søte nok i hvert fall, nesten for søte, men de er gode :) De finnes også i kjærlighet på pinne-form, men de var utsolgt da jeg bestilte.

Siden dette var min første bestilling kunne jeg bruke en rabattkode som ga $5 rabatt, bestillingen kom da på $20 (133,-) med frakt. Hvis du ønsker å legge inn en bestilling selv, kan denne koden benyttes for å få rabatt:
LOP693

Kommer nok til å legge inn flere bestillinger fra iHerb, det eneste negative med dem må være at nettsiden er litt 'for' omfattende. De har så utrolig mange produkter (16 000) at man nesten må vite på forhånd hva man er ute etter. Det er ikke en nettbutikk man kan sitte og se igjennom alt innholdet i :)

Et par tips til slutt:
husk tollgrensen på 200 NOK (utenom frakt) når du bestiller fra utlandet, overstiger verdien på varene denne grensen må man betale toll og avgifter i tillegg

iHerb selger også legemidler det ikke er lov å innføre til Norge, en oversikt over hva som er lov finnes her (urtelisten nederst på siden, det som er merket med H anses som handelsvarer og kan importeres til Norge)

Pakken min ble nok stoppet og åpnet i tollen, jeg fikk ikke noen beskjed eller forspørsel om dette, men det var et klistremerke på utsiden av pakken da jeg hentet den på posten + at den så ut til å være "dobbelt-tapet" (ny tape oppe på den originale).

1 kommentar:

Ida sa...

fikk pakke derfra i dag eg også. Var litt te, shampo og, ansiktskrem og bodylotion på meg ;) blir lett påvrika ja...