2. mai 2010

Nybegynner med sushi

I dag har jeg endelig fått prøvd sushi for første gang. Har hatt lyst til å prøve det lenge, men var litt usikker på hva jeg kom til å synes om det, så valgte å spise take-away fra en restaurant i stedet for å sitte der og spise og risikere å ikke like maten jeg ble servert ;)



Jeg syns det var helt greit, men ikke sånn at jeg har kjempebehov for å prøve det igjen. Var ikke så mange bitene jeg hadde å teste det ut på, men syns makiene var best (kanskje fordi de hadde litt mindre biter med rå fisk ;) ). Wasabien med laks var helt grei, men den midterste (som jeg ikke helt vet hva slags fisk det var på), syns jeg ikke var så god, så der droppet jeg å spise opp fisken. Alt i alt, ikke noe som frister veldig til gjentakelse, men bør vel gi det en sjangse til, og prøve litt andre biter også. Kanskje lage selv :)

2 kommentarer:

Ida sa...

Tull og fjask. Sushi er jo så godt! Er vel ein smaks sakt, du har jo hevrt fall smaka, det er det ikkje alle som tørr. :)

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hehehe:-) Jeg også utsatte å smake på sushi lenge, jeg syns tanken på å spise noe rått ikke er så veldig tiltalende..
Men jeg holder meg til "juksesushi", altså sushi laget av kokt scampi! Kjempegodt, også slipper jeg å tenke på at det er rått:-)
Fin dag videre til deg!
Hilsen Jeanette