8. juli 2010

Bananis og jordbær

I går prøvde jeg meg endelig på is lagd av banan, slik en del bloggere før meg har gjort og skrevet om:


Jeg hadde opp i litt kanel, og det smakte helt greit, men jeg syns kanskje det ble litt for mye banansmak. Får nok prøve igjen med litt andre smakstilsetninger :)

Fremgangsmåte: kutt opp ønsket antall bananer i små biter og frys de ned. Etterpå kjøres de i kjøkkenmaskin i noen minutter til de er forvandlet til is :)
Jeg brukte 3 bananer, det ble absolutt nok til 2 personer, så cirka 1 banan per pers er nok greit, i hvert fall om man har noe annet ved siden av.

I dag er det den store bakedagen her, mer om det senere :)

3 kommentarer:

Ida sa...

trur eg må prøve meg på slik ein gong eg også, sjølv om banan ikkje er det beste som finst ;)

littespelid sa...

Om du tilsett nokre skeier kako pulver blir den veldig god, da merker du ikke banan smaken:-)

littespelid sa...

Om du tilsett nokre skeier kako pulver blir den veldig god, da merker du ikke banan smaken:-)